søndag den 15. august 2010

Landmænd og landkvinder

Kære Venner.

Ved I, at ca. 30% af arbejdsstyrken på Danske gårde er kvinder. Det fik mig til at skrive på mit regnskabsprograms hjemmeside, at det måske var en god ide at introducere begrebet "landdame". Fluks har de grebet tråden på e-conomic og besluttet at fra nu af hedder det landmænd og landkvinder. Det synes jeg er lidt vakst ved havelågen.
Never mind, ølandshveden er drivvåd, så det trækker lidt ud med høsten. Indtil videre har jeg tænkt mig at beholde den her, og sælge den som hele korn direkte fra gården. Det er der rigtig god økologi i, synes jeg. Jeg overvejer også at investere i en lille melmølle til husholdningsbrug, så jeg kan male mit eget korn, ølandshvede har nemlig et ret højt proteinindhold og er super at bage med.
Og lad mig så ikke glemme at invitere jeg til økologisk høstmarked den første weekend i september. Der viser vi rundt - både her på gården og i vinkooperativet - og det plejer at være et par super hyggelige dage. Så rigtig hjertelig velkommen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar